Kryje rizika spojená s náhlým onemocněním, úrazem, ztrátou zavazadel nebo způsobení škody třetí osobě v průběhu jednorázových nebo opakovaných turistických a pracovních cest do zahraničí (pojistná smlouva pro opakování má dobu platnosti zpravidla jeden rok).
Proč je důležité se pojistit?
Náklady na léčbu v některých cizích zemích mnohonásobně převyšují náklady na léčbu v ČR. I když mají naši občané při pobytu ve státech Evropské unie nárok na zdravotní péči na účet svých zdravotních pojišťoven (Evropský zdravotní průkaz), v mnoha případech je vyžadována vysoká spoluúčast, kterou zdravotní pojišťovny nehradí. Z EZP také není kryta repatriace zpět do vlasti. Na cestách hrozí nejenom zdravotní rizika, ale i další rizika, jako jsou např. krádež zavazadel, jejich ztráta při letecké dopravě, riziko neúmyslného způsobení škody třetí osobě, riziko úrazu a další.
Co pojištění nabízí:
Pojištění léčebných výloh vám pomůže v případech náhlého onemocnění, úrazu nebo smrti v zahraničí. Většinou je z tohoto pojištění hrazeno:
- ambulantní lékařské ošetření,
- předepsané léky a zdravotnický materiál,
- hospitalizace,
- lékařsky neodkladná operace,
- převoz nemocného do ČR,
- převoz tělesných ostatků do ČR,
- zubní ošetření k odstranění akutní bolesti,
- případně další doplňkové asistenční služby (dle jednotlivých pojistných podmínek).
Možnosti připojištění:
- úrazové pojištění,
- pojištění cestovních zavazadel,
- pojištění odpovědnosti za škodu,
- pojištění storna zájezdu
- případně další pojištění (dle jednotlivých pojistných podmínek).
Jaké faktory ovlivňují výši pojistného:
- územní platnost (Evropa, svět s USA a svět bez USA),
- věk pojištěného,
- délka pobytu v zahraničí,
- zaměření cesty (turistická, pracovní, se sportovním zaměřením).
Jak funguje asistenční služba?
Pojišťovny spolupracují s asistenčními službami, které zařizují potřebnou pomoc v zemi, kde došlo k pojistné události. Asistenční služby fungují 24 hodin denně v českém jazyce.
Sjednání pojištění
- na pobočkách pojišťoven (některé pojišťovny nabízí možnost telefonického sjednání),
- on-line na webových stránkách,
- prostřednictvím cestovních kanceláří,
- smlouvu můžete uzavřít pro sebe, svou rodinu nebo i celou skupinu lidí.
Co klient obdrží po uzavření smlouvy:
- pojistnou smlouvu,
- pojistné podmínky,
- kontaktní údaje o asistenční službě.
Upozornění: Informace jsou pouze obecného charakteru. Před uzavřením smlouvy je třeba se důkladně seznámit s pojistnými podmínkami, zejména s výlukami z pojištění dané pojišťovny. Pojistné podmínky jednotlivých pojišťoven naleznete zpravidla na jejich webových stránkách.